Arda KIR
Antalya Büyükşehir Belediyesi (ABB) Eylül Ayı Meclisi, 107 gündem maddesini görüşmek için toplandı. Antalya’nın kanayan yarası haline gelen ulaşım sorununun gündeme geldiği Meclis’te konuşan AKP Grup Sözcüsü Serhat Demir, “Ben de bir öğrenci velisi olarak bugün çocuğumu okula götürürken Antalya’daki trafik keşmekeşi sebebiyle okula ulaşmamız kolay olmadı. Bu vesileyle artık yeter diyorum. Bir an evvel bir çözüm bulunur, Antalyalının çilesi sona erer. Bir döneminde sonu geldi. Herhalde bu dönemde bu mümkün olmayacak” dedi.
“GEREĞİNİ YAPIYORUZ”
Serhat Demir’e cevap veren Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, “Sevgili Demir arkadaşımız ulaşımla ilgili az zaman kaldı der gibi... dönem tamamlanıyor der gibi ifade kullandı. Bende çok beklersiniz dedim. Göreve geldiğimiz gün itibari ile 329 bin 95 resmi plakalı araç Antalya’ya girdi. 41 akıllı kavşak, 60 uzaktan erişimli kavşaklar ve şeritlerimizi arttırdık. Ulaşım Daire’mizin merkezinde bunu görme şansımız var. 11 ilimizden gelen vatandaşlarımız da var. Bunlar bir bahane değil biz gereğini yapıyoruz. İller Bankası’ndan, Uncalı Mezarlığı’na giden yolu Antalyalılar bilmiyor ve bize yazıyor. Burası Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne bağlı” dedi.
“PLANLAR 4 YIL ÖNCE TAMAMLANDI”
Başkan Böcek’in söylemleri üzerine açıklama yapan Muhittin Böcek’in Başdanışmanı Cem Oğuz, “Yaklaşık 10 yıldan beri Hürriyet Caddesi, Yeni Sanayi Kavşağı ve Uncalı Kavşağı katlı kavşak olarak planlanması Karayolları ukdesindedir. Yeni Sanayi Kavşağı ve Uncalı Kavşağı planlamaları 4 yıl önce tamamlanmış bir tek Duraliler Kavşağı’nda planlama süreçleri ile ilgili davalar süre gelmiş Ocak Ayı’nda Kepez Belediyesi’ne son plan çalışması gözlemlenmiştir. Haziran Meclisi’nde de onaylanarak parselasyonla gitmiştir. İki tane batı çevre yolunda yapılamayan kavşak var. Birisi Duraliler Kavşağı birisi Korkuteli Yol ayrımı kavşağı; en azından Yeni Sanayi Kavşağı ve Uncalı Kavşağı’nın inşası Karayolları tarafından yapılması gerekiyordu. 3 tanesi bir arada yapılacaktı. Duraliler Kavşağı’nın parselasyon çalışmaları bekleniyor. Onunla birlikte 3’ü birden yapılabilir ama iki tanesi yapılırsa burada çok iyi bir rahatlama sağlanabilir” dedi.
“KOLAY OLAN DA YAPILMADI”
Belirtilen yol ile ilgili daha önce çalışma yaptıklarını dil getiren Konyaaltı Belediye Başkanı Semih Esen, “Bu yol Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün sorumluluğundadır. Ben göreve geldikten 6 ay sonra Karayolları Bölge Müdürü ile görüştüğümde, Çallı Kavşağı ve şehir içinde yapılan üst geçit (Katlı kavşaklar) gibi üstten geçit yapılacağını söylediler. Ben de genel kanaati onlara aktardım. Şehir içerisinde adeta Çin Seddi gibi bu tür viyadüklerin yapılmasını şehre zarar sağlayacağını dolayısıyla buraya alt geçit planlanmasını hem kent estetiği hem de işlev açısından daha doğru olacağını paylaştım. Biraz daha fazla araştırdığımızda viyadüklerin yapımının çok daha kolay, hızlı ve maliyetsiz olduğunu ve bu düşünceyle hareket edildiğini öğrendim. Antalya gibi bir kentte biraz daha ucuz olanı, biraz daha kolay olanı tercih etmek yerine uygun olanı tercih etmenin daha uygun olacağını beyan ettim. Konyaaltı, Kepez gibi şehrin göbeğinde güzel ilçelerde bunun yapılmasının karşısında kamuoyu oluşturacağımı ve karşısında duracağımı, doğru olanın alt geçit olacağını söyledim fakat kolay olan da yapılmadı” dedi.
“30 MİLYONU KİM ÖDEYECEK?”
Serhat Demir’in ulaşım sorunu ile ilgili söylemlerine bir kez daha cevap veren Başkan Böcek, “Sizin döneminizdeki kavşaklardan bir tane daralma eksik yapılan bir şey var mı? Cırnık Köprüsü’nü neden yapmadınız biz 5 şeride çıkardık. 58 tane fore kazık çakıldı” cevabını verdi. Başkan Böcek 2. Etap Raylı sistem hattında yer alan Doğu Garajı-Meydan arasındaki bakım çalışmasına ilişkin ise, “2’inci hafif raylı sistemde gecekondunun üstünden geçmişsiniz. Ben mi denetleyecektim onu. Bu hafif raylı sisteme harcanan 30 Milyonu kim ödeyecek. Bu kimin parası var. Denetimi iyi yapacaksınız. Orada bizi denetleyen sayıştaycı ve müfettişler de gördü” diyerek AKP’li Türel’in döneminde yapıldığını hatırlattı.
AKP 5 İSTEDİ, MECLİS 4 VERDİ
Meclis gündeminde ise 6, 8, 13, 13,28 ve 29’uncu maddeleri dikkat çekti. 6’ncı maddede Akseki’deki Demirciler Mahallesi’nde 82 ada 1 parselin park alanından konut alanına çevrilmesi; Kemer’deki 190 ada 5 ve 6 parselin bir kısmının konut, sosyal tesis, park ve otopark alanı olarak kullanıma açılması, 13’üncü maddede Manavgat Ilıca Mahallesi’nde 328 ada 1 parselin Sosyal ve Kültürel Tesis Alanı’ndan, Özel Sosyal Tesis Alanı’na çevrilmesi oy birliği ile geçti. Gündemin 28’inci maddesinde ise Alanya Belediye Başkanlığı’ndan gelen Demirtaş Mahallesi turizm tesis alanlarının yapılaşmasına ilişkin maddede AKP grubu 5 kat istedi. Madde oy çokluğu ile 4 kat olarak kabul edildi. 29’uncu maddede ise Muratpaşa Demircikara Mahallesi 7298 ada 8 parseldeki yurt alanı ile ilgili çoğunluk sağlanamadı.