Antalya’nın Kaş ilçesinden Meis Adası’na feribotla yolculuk yapmak isteyen bir vatandaşın firmanın ilgisiz kaldığını iddia ettiği yoruma firmadan çarpıcı cevap verildi. Yolcunun yaptığı ¨Diğer firmaların sorumluları misafirlerine sahip çıkıyor¨ yorumuna karşılık firma ¨Çoban için işe alım başvuruları başlattık¨ şeklinde karşılık verdi.
Antalya’nın Kaş ilçesinden Meis Adası’na sefer düzenleyen feribot firmasını tercih eden bir yolcu Akdeniz Gerçek’e konuştu. Feribot firmasının gümrük işlemleri sırasında yönlendirme ve bilgilendirme olmadan pasaport işlemlerini yaptığını iddia eden yolcu, yaşadıklarını yorum olarak firmanın sitesine yazdı. Yorumunda, ¨Pasaport sırası beklerken firmadan kimse ilgilenmiyor. Diğer firmaların sorumluları misafirlerine sahip çıkıyor. Bu firma satıştan sonra yok sanırım¨ şeklinde yorum yapması üzerine firma şikayetçi yolcuya, ¨Firma olarak gümrüklü saha dışında çoban alımı için ise alım başvurularını başlattık. Kavalıyla ve sopasıyla ihtiyaç duyulan görevi kendisine vereceğimizden emin olunuz. Feribot firmasıyız biz. Karşı firmanın yolcularının güdülmeye ihtiyacı olabilir¨ şeklinde cevap verdi.
¨İNSANIN ÇOBANA İHTİYACI YOK¨
Yıllarca turizmle ilgilendiğini ve turizm eğitimi aldığını söyleyen yolcu, ilgisiz olarak nitelediği feribot firmasının ‘çoban iş alımı’ yorumunu profesyonel olmayan bir hareket olarak değerlendirerek ¨İnsanın çobana ihtiyacı yok¨ dedi. Firmanın sitesinin altına, ¨Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Diğer firmaları deneyin. Çok ilgisiz alakasız bir firma. Hiçbir bilgilendirme, yönlendirme yok. Pasaport sırası beklerken firmadan kimse ilgilenmiyor. Diğer firmaların sorumluları misafirlerine sahip çıkıyor. Bu firma satıştan sonra yok sanırım. Kendi kendinize gidip geliyorsunuz. Meis'e inerken hiçbir bilgilendirme yok¨ şeklinde yorum yazan yolcuya firmadan sert karşılık geldi. Firma söz konusu yoruma, ¨Firma olarak gümrüklü saha dışında çoban alımı için ise alım başvurularını başlattık. Kavalıyla ve sopasıyla ihtiyaç duyulan görevi kendisine vereceğimizden emin olunuz. Feribot firmasıyız biz. Karşı firmanın yolcularının güdülmeye ihtiyacı olabilir. Ancak bizimle seyahat eden yolcuların ellerindeki biniş kartında saat kaçta nerde olacağı feribotun kaç da kalkıp kaçta boarding time olduğunu anlayacak kapasiteye sahip olduğunu düşünüyoruz¨ şeklinde yanıt verdi.
YORUMLARDA ÇATIŞTILAR
Yolcunun hizmetinden şikayetçi olduğu feribot firması adına konuşan Hakan Ö., gümrükte firma ekibinin yolcularla sefer boyunca ilgilendiğini söyledi. Yolcunun pasaport sırasında ilgilenilmediğini söylemesine karşılık hem yorumlarda hem de Akdeniz Gerçek’e, ¨Görevli personelimiz olmadan gümrüklü sahaya girme ihtimaliniz yok. Diğer görevli arkadaş elinizdeki QR kodlu biniş kartınızı okutmadan da feribota binme sansınız hiç yok. Buradan görevli arkadaşların orada işlerini layıkıyla yaptığını anlayabilirsiniz. Eğer feribotun yapması gereken hizmette bir kusur varsa yorum yapılabilir. Burada beyefendinin yakındığı durum gümrüklü sahanın dışında, yani kapıyla check-in arasında kendisine sahi çıkılmamasından mütevellit bir sıkıntı yaşaması. Yolcu kendisine sahip çıkılmadığını söylüyor. Siz insanınız, size neden sahip çıkılsın? Bu bir tur teknesi veya uçak yolculuğu değil. Öyle bir durumda yolcuya rehber de verilir. İnsanlar hayvanları güderler. Hayvanlar bir sıraya sokulur. Biz insanlara insan gibi değer verip bütün bilgilendirmeyi yaptığımız zaman ‘sahip çıkılmıyor’ demesi hoş değil ¨ dedi.