Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri, 2024 yılında 755 bin 997 adet başvuru alırken, toplam 762 bin 100 uyuşmazlığı sonuçlandırdı. Başvuruların parasal değeri, bir önceki yılın yaklaşık yüzde 75 üzerine çıkarak 7 milyar lira olarak kaydedildi. 2023 yılında başvuruların toplam değeri 4 milyar lira olarak açıklanmıştı.
Başvuruların Yüzde 67’si Elektronik Ortamda Yapıldı
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, tüketiciler Tüketici Hakem Heyetleri’ne e-Devlet üzerinden veya Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla elektronik başvuru yapma imkanını yaygın şekilde kullandı. 2024 yılında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67’si elektronik ortamda gerçekleşti.
En Çok Bedel İadesi Talep Edildi
2024 yılında Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvuruların çoğunluğu “bedel iadesi” talebiyle gerçekleştirildi. 293 bin başvuru bedel iadesi için yapılırken, 204 bin başvuruda ürünün değişimi veya hizmetin yeniden sağlanması istendi. Diğer talepler arasında ücretsiz onarım ve bedelden indirim yer aldı.
En Fazla Şikayet Ayakkabıdan Geldi
2024 yılında ürün ve hizmet bazında en çok şikayet edilen ürün ayakkabı oldu. Toplam başvuruların yüzde 13,2’sini oluşturan 100 bin 448 başvuru ayakkabılarla ilgiliydi. Kıyafet ise yüzde 4,86 oranla 36 bin 800 başvuru ile ikinci sırada yer aldı.
Perakende Ticaret İlk Sırada
Sektörel değerlendirmede, tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektör yüzde 58,79 oranıyla perakende ticaret oldu. Bu sektöre yönelik başvurular 444 bin 485 olarak kaydedildi. Finansal hizmetler sektörü yüzde 10,14 (76 bin 702 başvuru), Abonelik hizmetleri yüzde 9,79 (74 bin 70 başvuru) oranla diğer başlıca şikayet alanları oldu.