Çok daha geç kalınmadan ülkemiz boyutunda tüm öğrenciler ilkokulun birinci sınıfından itibaren tarım konularında dersler konulmalıdır.
Uzun bir zamandan bu yana, öncelikle kırsalda (köylerde) çiftçinin tarımdan uzaklaşması, 85 milyon insanın her alanda gıda ihtiyacının genel olarak ithalat yoluyla karşılanma sürecinde ülkemiz boyutunda çeşitli sorunlar kendini göstermeye başlamıştır.
İnsanımızın yeterli ve sağlıklı gıdaya, ferdin ekonomik durumuna göre kolayca ulaşmasının git gide zorlaştığı günümüzde sağlıklı beslenmesinin zarureti iyice kendini göstermiştir.
Ülke ölçeğinde genel olarak girdilerin aşırı derecede zamlanması nedeniyle çiftçinin tarlasından, tarımdan uzaklaşmış olması, son 15 yıldan bu yana telafisi zorlaşmış bir sonuçla karşılaşılmıştır.
Bu nedenle kırsal sahipsiz kalan kırsal alanlarımız , köylerimiz yaban hayvanlarına, domuz sürülerine terk edilmek zorunda kalınmıştır.
Bu işin yanlış olduğu, tarımsal üretimden vaz geçilmesinin nelere mal olduğu konusu yirmi yılın sonunda iyice anlaşılmış ise de, mevcut mantıkla geriye dönmenin pek mümkün olmadığı bir kere daha anlaşılmıştır.
Bu nedenle ; tabir yerindeyse fabrika ayarlarına dönerek tarımsal bakımdan yeniden eski günleri yakalayabilmek bakımından , ilk orta ve lise müfredatını da içerecek şekilde okullarımızda uygulamalı tarım bilgisine dayalı derslerin okullarımızda okutulması acildir.
Öncelikle kırsal toplumumuz başta olmak üzere Türk toplumu topyekun olarak bu konuda talep etme hakkını kullanmalıdır. Yakın tarihe kadar dünyada kendi kendine yeten 7 ülkeden biri olan Türkiye'nin bu durumlara gelmiş olması, asla kabul edilemez. Derhal ulusal tarım politikamızı değiştirerek , çok acil olarak bu konuda plan ve programlar hazırlayarak, arge çalışmalarını da devreye sokarak ülkemiz boyutunda bu hayati ve milli konunun çözümü, arzu edilen sonuca varılabilmesi için devlet - millet iş birliği içinde ülke tarım konusunu çözmek, kaliteli yaşamımız için acil bir mecburiyet, ayrıca anayasal bir zarurettir.