2023 yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporu’nda Antalya Kepez Belediyesi’nin yönetiminde mali ve idari çeşitli eksiklikler tespit edildi. Denetim, özellikle kira sözleşmeleri, taşınmaz tahsisleri, ihale süreçleri ve vergi tahsilatlarına yönelik birçok önemli bulgu içerdi.
Yayınlanan raporda şu başlıklar yer aldı :
1. Taşınmaz İcmal Cetveli ile Muhasebe Kayıtlarının Uyumlu Olmaması
2. Kamu İdaresi Taşınmazlarının İşgaliye ile Kullandırılması
3. Kiraya Verilen Taşınmazlara İlişkin Sözleşme Hükümlerinin Uygulanmaması
4. Dernek ve Vakıflara Tahsis Edilen Taşınmazların Bulunması
5. Dernek ve Vakıflarla Yapılmış Ortak Hizmet Projeleri için Mülki İdare Amirinden İzin
Alınmaması
6. Çöp Toplama, Taşıma ve Nakli Araç Kiralama Hizmet Alımının Yakıt Dahil Bir Şekilde
Gerçekleştirilmesi
7. Yapım İşlerinde Yüklenici Tarafından İdare Onayı Alınmadan Alt Yüklenici Çalıştırılması
8. Parasal Limitlerin Altında Kalmak Amacıyla Mal ve Hizmet Alımları ile Yapım İşlerinin
Kısımlara Bölünerek Doğrudan Temin Yöntemiyle Gerçekleştirilmesi
9. Kamu İhale Kurulundan Uygun Görüş Alınmaksızın Doğrudan Temin ve Pazarlık Usulü ile
Yapılan Alımlara İlişkin Limitlerin Aşılması
10. Bütün Riskler (All Risk) Sigorta Poliçelerinin İş Artışına Göre Revize Edilmemesi
11. Çevre Temizlik Vergisi Mükellefiyeti Tesis Edilmeyen İşyerlerinin Bulunması
12. İlan ve Reklam Vergisi Mükellefiyeti Tesis Edilmeyen İşyerlerinin Bulunması
13. Eğlence Vergisi Mükellefiyeti Tesis Edilmeyen İşyerlerinin Bulunması
14. İndirimli Bina Vergisi Uygulamasından Şartları Taşımayan Kişilerin Yararlandırılması
15. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Olmadan Faaliyette Bulunan İşyerlerinin Bulunması
16. Maden İşletmelerinden Alınması Gereken Belediye Payının Tahakkuk ve Tahsil
Edilmemesi
17. Temin Edilen Mal ve Hizmetler Karşılığı Alınan Faturaların Zamanında Düzenlenmemesi
18. İşçilerin Birikmiş Yıllık Ücretli İzinlerinin Kanuna Uygun Olarak Kullandırılmasına İlişkin
Tedbirlerin Alınmaması