Bu anlaşma, Türkiye'nin hızla büyüyen e-ticaret ve kargo sektörlerine yeni bir ivme kazandıracak. Türkiye, genç ve dinamik nüfusu, yaygın dijital iletişim ağı ve kurulu ulaşım altyapısı sayesinde e-ticaretin Avrupa Birliği pazarlarından çok daha hızlı bir şekilde çift haneli büyüdüğü bir ülke olarak dikkat çekiyor. Piyasalar, Avrupa'dan yapılan bu doğrudan yatırımı Türkiye'nin ekonomisine ve büyüme potansiyeline olan güvenin bir göstergesi olarak yorumluyor.
2003 yılında kurulan MNG Kargo, 27 aktarma merkezi, 800'den fazla şubesi ve yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlayarak sektörün lider oyuncularından biri haline gelmiştir. Gerçekleşen satış anlaşmasıyla, DHL Group'un uluslararası lojistik uzmanlığından ve geniş küresel ağından faydalanacak olan MNG Kargo, DHL e-ticaret biriminin bir parçası olacak ve DHL e-ticaret Avrupa kargo teslimatı ağını tamamlayacaktır.
DHL Group CEO'su Tobias Meyer, e-ticaretin lojistik sektöründe büyük bir büyüme faktörü olduğunu vurgulayarak, bu alanda organik ve inorganik büyüme stratejileriyle çalıştıklarını ifade ediyor. MNG Kargo'nun satın alınması, DHL'nin Türkiye'deki iş portföyünü tamamlayacak ve sektördeki varlığını daha da genişletecektir.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu ise Türkiye'nin büyüyen ekonomisi, stratejik konumu, yetkin işgücü ve kurulu ulaşım altyapısı ile lojistik sektöründe bölgesel bir merkez olduğunu vurguluyor. DHL'nin bu satın alması, ülkenin potansiyeline olan inancı ve artan yatırım iştahının bir göstergesidir.
DHL e-Ticaret CEO'su Pablo Ciano, müşterilere güvenilir, ulaşılabilir ve sürdürülebilir e-ticaret teslimat hizmetleri sunma hedeflerini paylaşırken, MNG Kargo'nun satın alınmasının kurulu ağı güçlendireceğini ve global müşterileri Türkiye pazarıyla buluşturacaklarını belirtiyor.
MNG Kargo CEO’su Kağan Gündüz ise DHL Group'un global bilgi ve teknoloji birikiminden faydalanarak hizmet kalitesini geliştirme ve kapasite artırım yatırımlarıyla istihdam yaratma hedeflerini dile getiriyor. Türkiye'nin uluslararası üreticilerin sürdürülebilir tedarik zinciri oluşturma stratejilerinin merkezinde yer aldığına vurgu yaparak sektörlerinin gelişiminin devam edeceğini belirtiyor.
Satın almanın tamamlanması için Rekabet Kurumu ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu'nun onayı gerekiyor.
DHL Group, dünyanın lider lojistik şirketidir ve insanları, pazarları birbirine bağlayarak küresel ticarete altyapı sağlar. Şirket, kârlı büyüme ve dijital dönüşüm odaklı olarak müşteri, çalışan ve yatırımcılar için tercih edilen şirket olmayı hedeflemektedir. Sürdürülebilir iş uygulamaları, kurumsal vatandaşlık ve çevresel faaliyetlerle dünyaya katkıda bulunan DHL Group, 2050 yılına kadar net sıfır emisyonlu lojistiğe ulaşmayı hedeflemektedir.
DHL Group, DHL ve Deutsche Post olmak üzere iki güçlü markaya ev sahipliği yapmaktadır. DHL, e-ticaret lojistiği çözümleri ve kargo hizmetlerinin yanı sıra uluslararası ekspres hizmeti, yük taşımacılığı ve tedarik zinciri yönetimi gibi geniş bir hizmet yelpazesi sunar. Deutsche Post ise Avrupa'nın lider posta ve kargo hizmeti sağlayıcısıdır. DHL Group, dünya çapında 220'den fazla ülke ve bölgede yaklaşık 600,000 kişiyi istihdam etmektedir ve 2022 yılında 94 milyar Euro'nun üzerinde gelir elde etmiştir.
ANKA