Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç’in öncülüğünde, vatandaşların istek, şikayet ve taleplerine hızlı çözüm bulmak amacıyla Nisan 2017’de kurulan Nar Masa, toplamda 17 bin 766 talep aldı. Bu taleplerin 14 bin 871’i başarıyla çözüme kavuşturuldu.

Nar Masa’nın Çözüm Odaklı Yaklaşımı

Nar Masa, vatandaşlardan gelen 28 bin 300 telefon çağrısına yanıt verdi. 421 talebin belediye ile ilgili olmadığı belirlendi ve bu taleplerle ilgili olarak vatandaşlar diğer kamu kurumlarına yönlendirildi. Ayrıca, vatandaş adına dilekçe ile başvuru yapıldı. Nar Masa ekipleri, gelen taleplerden 2 bin 484’ünün projelendirme ve çözüm aşamasında olduğunu bildirdi.

İstihdama Katkı Sağlayan İş-Kur Birimi

Nar Masa bünyesinde hizmet veren İş-Kur birimi, iş bulma talebiyle belediyeye başvuran vatandaşların istihdamına büyük katkı sağladı. İlçede faaliyet gösteren kurumsal firma ve fabrika temsilcileriyle kariyer günleri düzenleyen Nar Masa ekipleri, iş arayanlarla işverenleri bir araya getirdi. Bu sayede, bin 893 kişi işe yerleştirildi.

Pandemi Sürecinde Yoğun Çalışma

Nar Masa, pandemi sürecinde de aktif olarak hizmet verdi. 701 kilometrekarelik ilçede bulunan 32 mahalleyi gezen ekipler, vatandaşlara gerekli yardımları ulaştırdı. Bu yardımlar arasında ekmek, ilaç ve bebek bezi gibi temel ihtiyaçlar yer aldı.

Deprem Sonrası Yardım Faaliyetleri

Döşemealtı Belediyesi, Kahramanmaraş’ta yaşanan ve 11 ilde yıkıma yol açan depremlerin ardından ilçe halkıyla birlikte hareket etti. Nar Masa liderliğinde oluşturulan kriz masası, deprem bölgesine ve ilçeye gelen depremzedelerin ihtiyaçlarının karşılanması için kampanya düzenledi.

Ekonomik Krizle Mücadele

Yaşanan ekonomik krizle birlikte alım gücü düşen vatandaşlara Nar Masa ekipleri, sosyal belediyecilik faaliyetleri kapsamında destek oldu. Ekipler, ihtiyaç sahiplerine gıda kolisi dağıtımı yaptı ve 5 bin 488 erzak paketini sofralara ulaştırdı. Ayrıca, 1 milyon liranın üzerinde market hediye çeki ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı.

Kaynak: İHA