UNESCO'nun 45 ülkeden 500 sosyal medya fenomeniyle yaptığı anket, fenomenlerin büyük bir kısmının doğruluğunu teyit etmeden bilgi paylaştığını ortaya koydu. UNESCO'nun yayımladığı rapora göre, sosyal medya fenomenlerinin yüzde 62'si, doğruluğundan emin olmadan bilgi paylaşımı yapıyor. 500 fenomen üzerinde gerçekleştirilen anket, dijital içerik üreticilerinin bilgi güvenilirliği konusundaki yaklaşımlarını mercek altına aldı.

LinkedIn'den Avustralya'nın Sosyal Medya Yasasına İlginç Başvuru LinkedIn'den Avustralya'nın Sosyal Medya Yasasına İlginç Başvuru

Fenomenlerin Büyük Bölümü Bilgiyi Doğrulamadan Paylaşıyor

Ankete katılan fenomenlerin yüzde 33,5'i, aldıkları bilginin kaynağının güvenilirliğini sorgulamadan paylaşım yaptığını ifade etti. Raporda, içerik üreticilerinin yüzde 41,7'sinin, bilgi kaynağını yalnızca popülerliğiyle değerlendirdiği belirtildi.

Fenomenler Bilgileri Nereden Sağlıyor?

Fenomenlerin yüzde 20,6'sı, bilginin güvenilirliğini bir uzman veya arkadaş tarafından paylaşılmasına dayandırıyor. Yüzde 19,4'ü ise paylaşımı yapan kişinin veya yazarın itibarına göre bilgiye güveniyor. Ancak sadece yüzde 17'si, paylaştıkları bilginin doğruluğunu kanıt ve belgelerle teyit ettiğini belirtti.

Raporda, fenomenlerin yüzde 58,1'inin içerik üretirken kişisel deneyimlerini kaynak olarak kullandığı, yüzde 38,7'sinin ise konuyla ilgili yaptığı araştırmaları veya uzmanlarla gerçekleştirdiği görüşmeleri temel aldığı ifade edildi.

UNESCO, fenomenlerin bilgi doğruluğuna öncelik vermesinin önemini vurguladı. Raporda, "Kitleler bilgiye erişmek için dijital içerik üreticilerine giderek daha fazla başvurdukça, içerik üreticilerinin doğruluğa öncelik verme ihtiyacı daha da kritik hale geliyor. Yanlış bilgi ve dezenformasyon, güveni hızla aşındırarak şüpheciliğe ve takipçilerden kopmaya yol açabilir" ifadeleri yer aldı.

Kaynak: AA