Kaleiçi’nde Eğlencenin Adı: Ayyaş Meyhane Kaleiçi’nde Eğlencenin Adı: Ayyaş Meyhane

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte ev ve iş yerlerine kontrolsüz şekilde kurulan şarj cihazları yangın tehlikesini artırıyor. EMO Antalya Şube Başkanı Şaban Tat, şarj altyapısının mutlaka uzman mühendislerce ve yasal prosedürlere uygun şekilde kurulması gerektiğini vurguladı.

Elektrikli Araçlar Çevre Dostu Ama Altyapı Yetersiz

Elektrikli araçların karbon salınımını azaltarak çevreye önemli katkı sağladığını belirten Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Antalya Şube Başkanı Şaban Tat, teknolojinin bu yönde geliştiğini ve buna uyum sağlanmasının elzem olduğunu ifade etti. Ancak araçların şarj altyapısında büyük eksiklikler olduğunu vurgulayan Tat, bu durumun ciddi güvenlik sorunlarına yol açabileceğine dikkat çekti.

'Wall Box' Kurulumları Yetkisiz Kişilerce Yapılıyor

Tat, elektrikli araç sahiplerinin büyük bölümünün araçlarını evlerinde ya da iş yerlerinde şarj etmeye çalıştığını belirterek, "Çoğu kullanıcı 'wall box' tipi şarj cihazlarını evine kurdurmak istiyor. Ancak bu cihazlar genellikle yetkisiz kişiler tarafından, teknik inceleme yapılmadan monte ediliyor. Bu da yangın riski başta olmak üzere birçok tehlikeyi beraberinde getiriyor" dedi.

Şarj Üniteleri Yasal Projeyle Kurulmalı

Elektrikli şarj ünitelerinin mutlaka yetkili elektrik mühendisleri tarafından kontrol edilmesi gerektiğinin altını çizen Tat, şunları söyledi:
“Dağıtım şirketinden enerji müsaadesi alınmalı, binanın elektrik panosu detaylı şekilde incelenmeli, kablo kesitleri uygun olmalı ve tüm sistem yasal bir projeyle idarelerden onay alınarak kurulmalı. Aksi takdirde apartmanlarda eş zamanlı kullanım sonucu panolarda aşırı yüklenme yaşanıyor ve bu durum yangın riskini artırıyor.”

Apartmanlarda Kritik Risk: Yangın ve Araç Arızası

Şaban Tat, özellikle apartmanlarda birçok daire sakininin aynı anda araç şarj etmeye çalıştığını belirterek, “Bu durum binanın ana panosunun kaldıramayacağı kadar yüksek akım çekilmesine neden oluyor. Aşırı yük hem yangına hem de elektrikli araçlarda teknik arızalara yol açabiliyor. Site yönetimleri, mühendis kontrolü olmadan yapılan bu tür uygulamalara karşı dikkatli olmalı” uyarısında bulundu.

Şarj Firmalarına Ortak Platform Çağrısı

Kamuya açık hızlı şarj istasyonlarına da değinen Şaban Tat, Türkiye genelinde 140’tan fazla lisanslı şarj firmasının bulunduğunu hatırlattı. Her firmanın farklı bir mobil uygulama kullandığını söyleyen Tat, “Kullanıcılar her istasyon için ayrı uygulama indirip kayıt oluyor. Bu durum özellikle yaşlı kullanıcılar için oldukça zorlayıcı. Firmaların tek bir platformda birleşmesi, hem kullanıcı dostu hem de sistematik bir çözüm olur” diye konuştu.

Tabela Eksikliği Kullanıcıları Zorluyor

Şarj istasyonlarının yerini belirten tabelaların yetersizliğine de dikkat çeken Tat, “Bazı alışveriş merkezlerinde istasyonlar bodrum katlarda ve ulaşımı zor alanlarda gizli kalıyor. Kullanıcılar bu alanlara ulaşmakta ciddi güçlük çekiyor. Bu nedenle tabelaların görünür, yönlendirici ve standartlara uygun biçimde yerleştirilmesi şart” dedi.

Kaynak: Haber Merkezi