Dilan ANDIÇ

BES Antalya Şube Başkanı Devrim Mol, 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve performans dayatmasına son verilmesi çağrısıyla şube binasında basın toplantısı düzenledi ve 112 Acil Çağrı Merkezi Emekçilerin talepleri kamuoyuyla paylaştı.112 Acil Çağrı Merkezi Emekçilerinin yanındayız! Diyen Devrim Mol, “Ülkemize dayatılan neoliberal dönüşümünün ikinci eşiğinde, 2003 sonrasında dönemin Maliye Bakanının deyimiyle “Babalar gibi satan” yeni nesil sağ siyasetçiler, neo-islamcı, milliyetçi, mukaddesatçı ama kapitalist siyaset kamu varlıklarını üç otuza sattı, satmaya da devam ediyor. Bu sadece bir ekonomi meselesi değildir. Siyasi, toplumsal ve kültürel bir neoliberal yönetim anlayışının inşasının, sermayenin, emeğin, devletin ve toplumun yeniden dizayn edildiği dönemdir” dedi.

“OLİGARŞİDEN ÇOK ÇEKTİK”

Başkan Devrim Mol, “16 Mart 2015 tarihinde; Balıkesir Ekonomi Ödülleri toplantısında, konuşan sayın Cumhurbaşkanı, Türkiye’nin anonim şirket gibi yönetilmesini istediğini söyledi. Cumhurbaşkanı 7 Haziran 2018 de Tek Adam Rejimi için oy isterken yandaş televizyonlar ortak yayınında dedi ki; ‘Bir teknokratlar kabinesi asla düşünmem. Çünkü biz bürokratik oligarşiden çok çektik. Benim bir lafım var biliyorsunuz; Devleti şirket gibi yönetmek bunu başarırsak netice alırız. Şu anda birçok dünya ülkesinde piyasadan gelen insanlar bir yerlere yerleşiyor. Bizim için de siyasi vizyon sahibi olacak, aynı şekilde bir şirket yönetiyor gibi yönetecek, sonuç odaklı bir kabine olacak.’ Bu anlayışla yönetilen Devletin Bütçesini de şirket gibi planlamak için Hükümet; 24 Aralık 2003 tarihinde 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nu yürürlüğe koyarak “Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını” kısacası Kamu Kurumlarının harcamalarını ‘performans kriterleri’ doğrultusunda planlanmasını kanuni zorunluluk haline getirdiler. Bu nedenle Kamu Kurumları her yılbaşında Performans Programlarını kamuoyu ile paylaşmaktadırlar “dedi.

“ÇALIŞMA BARIŞI VE HUZURU SAĞLANSIN”

Başkan Devrim Mol, “Emekçilerin kendilerini haksız yere yargılanmış hissetmelerine veya alınganlık göstermelerine yol açabileceği için, Emekçilerin bir birlerini değerlendirmesi ya da sadece amirlerinin değerlendirmesi durumunda her zaman personeller arası çatışma potansiyeli olduğu için, İyi bir şekilde yönetilmezse, performans değerlendirmesi bu nedenle arkadaşlar arasında gerginlik yaratabileceği ve morali düşürebileceği için karşı çıkmıştık. Fakat bugün tüm Kamu Kurumlarında olduğu gibi en gerekli ve hayati kamu hizmeti sunan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri’nde de Şirket Yönetimi mantığı devam etmektedir. İçişleri Bakanlığına bağlı İller İdaresi Genel Müdürlüğü de 27 Temmuz 2023 tarihinde “Çağrı Karşılama Performansları” konulu yazısıyla Antalya, Bursa, Gaziantep, İzmir, Tekirdağ 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerine yazı yazarak “çağrı performanslarının yeterli olmadığı ve vardiya düzenlemesi, mola ve izin planlamalarının çağrı yoğunluğu ve personel sayısına göre düzenlenmesi gerektiğini bildirmiştir. Hizmet performansının artışı, zaten yetersiz sayıda yoğun çalışan mevcut personellerin daha fazla çalışmasıyla değil; iş ortamındaki uygun fiziki koşullara, yeterli personel tahsisine ve işyerlerindeki çalışma barışı ve huzuru sağlamaya yönelik yapılacak idari düzenlemelerle mümkündür. Tüm bu sorunların giderilmesi için 28 Ağustos 2023 tarihinde İçişleri Bakanlığı’na resmi yazı yazdık. Özellikle 112 Acil Çağrı Merkezi Emekçilerine ve kamuoyunun bilgilerine saygılarımızla arz ederiz” ifadelerini kullandı.

Editör: Esra Köksal Tarı