Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) yeniden oluşturuldu. Bir araya gelen 11 sivil toplum örgütü, özellikle Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) Projesi kapsamında laik eğitimin, devreden çıkarılması, eğitimin dinselleştirilmesi okullara imam ve diyanet görevlilerinin atanması konularında kamuoyunu bilginlendirmeyi amaçlıyor. LABEP’te yer alan Atatürkçü Düşünme Derneği Genel Başkanı Hüsnü Bozkurt, “Kamuoyunu bilgilendirmek ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu uygulamalarının yanlışlığını ülke gündemine getirmek amacıyla bir araya gelmiş bir platformdayız. Türkiye'de eğitim çocuklarımızın geleceğini karartacak biçimde doğru bilgiyle bilgilenmesine engel oluyor. Biz bunun önüne geçmeye çalışıyoruz” dedi.
“ÇOCUKLAR BİLGİ FUKARALIĞINA MAHKUM EDİLİYOR”
11 Sivil toplum örgütünün ortak bir çalışma oluşturduğu LABEP Cumhuriyet ve Atatürk devrimlerini savunma amacıyla bir araya geldi. Ortak yürütülen çalışmada yer alan Atatürkçü Düşünme Derneği Genel Başkanı Hüsnü Bozkurt, platform üyeleriyle bir araya gelerek ÇEDES Projesi’ne karşı çıktıklarını, bu süreçte basın açıklamaları ve uyarıları yaparak seslerini duyurma çabasında olduklarını ifade etti. Hüsnü Bozkurt, “Türkiye'de eğitim giderek bilimsel temellerden koparılıyor. Türkiye'de eğitim, çocuklarımızın geleceğini karartacak biçimde doğru bilgiyle bilgilenmesine engel oluyor. Çocuklarımız 40 matematik sorusundan ancak 7’sini yanıtlayabilecek bir bilgi fukaralığına mahkum ediliyor. Türkçe okuyup anlamada 72 ülke arasında maalesef 53’üncü sıralara kadar düşmüş durumda. Bu çocuklarımızın geleceğini karartmakla kalmıyor; ülkemizi de ciddi anlamda tehlikeye düşürüyor. Bunun bir demokratik kitle örgütleri olarak hem siyaset kurumunun dikkatini çekmek hem halkımızın konuyla duyarlılığını geliştirmek için bu çabanın içindeyiz” diyerek platformun amacını aktardı.
“LAİK, BİLİMSEL VE DOĞRU EĞİTİM UYGULANMALI”
ÇEDES Projesi’nin laik eğitime karşı tehlikeli bir proje olduğunu savunan Bozkurt, çalışmalarına yönelik gelen karşıt görüşleri dikkate almadıklarını ekledi. Bozkurt “Platformumuzun aksine düşünenler olabilir ama umursamıyoruz. Bu karşıt görüş değildir. Bunların hiçbirinin ne bilimsel ne de sosyal hiçbir karşılığı yok. Üç beş tane tarikat, kerameti kendinden menkul şeyhlerin peşine düşmüş birtakım kişilerdir. Bunların ciddiye alınacak tarafı yok. Bizim buradaki muhatabımız elbette devletimizi yönetenler, Milli Eğitim Bakanlığı ve esasen siyaset grubudur. Bu konuda duyarlı olmalıdır. İktidar, muhalefet tümünü kastediyorum. Çünkü biz bugün varız yarın yokuz. Hepimiz fani insanlarız. Ama bu millet; Türk milleti sonsuza dek yaşayacak. Türkiye Cumhuriyeti sonsuza dek yaşayacak. Bu Cumhuriyetin ve bu ulusun kaderiyle oynanmamalı. Laik, bilimsel doğru eğitim uygulanmalı. Sadece ÇEDES Projesi de kız erkek okullarını ayırma çabaları içinde. Eğitim programının müfredatın bilimsel temellerden koparılması. Bunların hepsi ülke olarak gerçekten geleceğimizi karartan çabalar. Bunlar bir Batı emperyalizminin laik cumhuriyeti kendi güdümlerinde bir din devletine dönüştürme çabalarının sonucu buna dikkat çekiyoruz ve bütün hem basınımızı hem siyaset kurumunu hem de ulusumuzu duyarlı olmaya davet ediyoruz” şeklinde sözlerini noktaladı.
LABEP’TE BİR ARAYA GELEN 11 KURULUŞ
Laikliği ve Cumhuriyeti savunan, bu anlamda desteklerini bir araya 11 kuruluş şu şekilde: Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) çatısı altında yer alan kuruluşlar ise şöyle oldu; Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD), Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV), Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD), Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim İş), İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB), Köy Enstitülerini Araştırma ve Geliştirme Derneği (KAVEG, Öğrenci Veli Derneği (VELİDER), Tüm Öğretim Elemanları Derneği (TÜMOD), Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği (TÜKD), Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği (YKKD), 29 Ekim Kadınları Derneği, İstanbul Barosu, Türkiye Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı (TÇYDV).
Ayşe Yüksel Başkanlığı'ndaki ÇYDD Genel Merkezi de "Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) yeniden oluşturuldu!" başlığıyla bir açıklama yaptı.
İŞTE O AÇIKLAMA
"100. yılını kutlamaya hazırlandığımız Cumhuriyetimizi korumak, Atatürk ilke ve devrimleriyle kazanılmış hakları yaşatmak, güçlendirmek ve geleceğe taşımak için çalışan demokratik kitle örgütleri olarak artan tehditler karşısında laik ve bilimsel eğitimi savunmak için yeniden bir araya geldik.
Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında imzalanan, hukuka ve eğitim bilimlerine aykırı “Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum Projesi İş Birliği Protokolü” kapsamında, İzmir ve Eskişehir İllerinde il milli eğitim müdürlükleri ve Müftülüklerince yürütülen, 842 ilkokul, ortaokul ve liseye "Manevi Danışmanlık" hizmeti adı altında imam, müezzin, vaiz, din hizmetleri uzmanı ve Kur’an kursu öğreticisi görevlendirilmesi ve bunun tüm ülkeye yayılmak istenmesiyle karma eğitimin de hedef alınmış olması bir araya gelmemizi ve örgütlü olarak tepki göstermemizi zorunlu kılmaktadır
Devlet kurumları arasında imzalanan bu protokol, laiklik ilkesinin açık bir ihlalidir ve Anayasa’ya ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na aykırıdır. Ayrıca biz biliyoruz ki ÇEDES denemesi, eğitimde dinselleşme adımlarının ilki olmadığı gibi sonuncusu da olmayacaktır. Bu nedenle, Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu (LABEP) çatısı altında savunuculuk görevimizi yaygınlaştıracak, tepkimizi kitleselleştireceğiz."
Biz, laik ve demokratik Cumhuriyetin kazanımlarını savunan ve koruyan demokratik kitle örgütleri olarak, yetkimizi Anayasa’nın değiştirilmesi teklif bile edilemez hükümlerinden; gücümüzü 100 yıllık Cumhuriyetimizin kazanım ve birikimlerinden alıyoruz. Ulusal kurtuluş savaşı ile kurduğumuz Cumhuriyetimizde, devrimlerle elde ettiğimiz hak ve kazanımlardan asla vazgeçmeyeceğiz. Cumhuriyetimizin kuruluş hedeflerine ulaşabilmesi için gelecek nesillerin çağdaş, laik ve bilimsel eğitime fırsat eşitliği ile erişmesi gerektiğine inanıyoruz, bu uğurda çalışmaya devam edeceğiz.
Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu’na el vermek, güç katmak isteyen tüm kurumları aramızda görmek istiyoruz. "
SÜLEYMAN GEZİCİ