Antalya ve Çevre İllerde Sıcaklıklar Düşüyor Antalya ve Çevre İllerde Sıcaklıklar Düşüyor

İMO Başkanı Oğuz, Batı Çevreyolu'nun siyasi malzeme haline getirildiğini belirterek, 'Konyaaltı bölgesindeki Karaman Çayı ile Çandır Çayı arasında kalan 2 kilometrelik alanın imara açılması ile ilgili tartışmalarına son verilmeli ve kamulaştırılmalı, siyasi malzeme olarak kullanmak yerine biran önce hizmete açılmalıdır'' dedi. 

 

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Antalya Şubesi Başkanı Cem Oğuz, mesleki sorunların çözümünün yanı sıra kentsel sorunların çözümü için de yönetim kurulu ile birlikte son aylarda yoğun bir mesai harcıyor. Şu anda Antalya'nın gündemde olan, Konyaaltı bölgesini de ilgilendiren meslek disiplinleri içerisinde bulunan, Deprem, Ulaşım, Kıyı Master Planları ile Karacaören'den su getirilmesi, Kentsel Dönüşüm, falezlerde devam eden imar katliamı, 100. Yıl'a TOKİ eliyle yapılmak istenen stadyum ve rezidanstan tutun da eski kolonları patlayan ve daha sonra güçlendirme çalışmaları yapılan ve İl Genel Meclisi tarafından yıkım kararı alınmasına rağmen bir türlü yıkılamayan İl Özel İdare binası ile ilgili bir çok konuda çalışma yaptıklarını söyleyen İMO Başkanı Oğuz, merkezi ve yerel yönetimlere bu konuda gerekli her desteği vermeye hazır olduklarını, bilimsel ve teknik açıdan da bu sorunlara çözüm üretmeye çalıştıklarını söyledi.

 

''SİYASİ MALZEME YAPMAYIN'' UYARISI

 
Oğuz, özellikle Antalya trafiğini rahatlatacak ve ulaşım sorununu büyük ölçüde çözecek Batı Antalya Çevre Yolu yapımında sorun olan Konyaaltı bölgesindeki Karaman Çayı ile Çandır Çayı arasında kalan 2 kilometrelik sorunlu bölgenin imara açılması ile ilgili tartışmaların son bulmasını istedi. ''Bu yol, bugün ve gelecekte Antalya'nın ihtiyacıdır'' diyen Oğuz, ''Öncelikle kamulaştırma ile ilgili sorun çözülmelidir. Belediye sınırları içerisindeki kamulaştırma işlemlerinin, 2007 yılında yayınlanan genelge ile Belediyelerce 3194 sayılı İmar Kanununun 18. maddesine göre yapılması gerekir. Kamulaştırma yapılamaması halinde, çevre yolu güzergahında kalan tarım alanı olarak planlı bu kesimlerin imara açılması söz konusu olacaktır. 1995 yılında yapılan plana göre 0.20 emsalle imara açılması anlamındadır. Yine de Konyaaltı Belediye sınırlarında 60 metre genişliğe göre toplam 266.000 metrekare arazinin imar uygulaması yapılmadan kamulaştırılması en doğru yoldur. Ancak gelinen süreçte bu yol siyasi malzeme haline getirilmiştir. Böylesine önemli bir yol siyasi malzeme haline getirilmemeli ve ilgilileri tarafından biran önce de hizmete açılmalıdır'' dedi.

 

''ÇEVRE YOLU ETRAFINDA YAPILAŞMA OLMAZ''

 
Çevreyolunun adından da anlaşılacağı gibi çevreyolu olarak kalması gerektiğinin ve etrafında yapılaşma olmayacağı anlamını taşıdığına dikkat çeken İMO Başkanı Oğuz sözlerini şöyle sürdürdü: ''150 milyon liralık bir proje bu. 35 milyon lira kamulaştırma bedeli var. Çok büyük gelir getiren Antalya için 35 milyon lira hiçbir şey. Kamulaştırılması yapılır yapılmaz 4-5 ay içinde bitirilecek bir çalışma. Batı Çevre Yolu ile ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın emsal yüzde 20 olsun diyor, Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek yüzde 40 olsun diye dayatıyor. Vatandaş da o bölgede emsali yüzde 60 istiyor. Bunu anlamak mümkün değildir. Bu yol Antalya'nın olmazsa olmaz yollarından birisi. Kent içi ulaşımın rahatlaması için bu yolun açılması şart'' diye konuştu.

 

 

''YENİ PİZZA KULELERİ İSTEMİYORUZ''

 
Karaman Çayı ile Çandır Çayı arasında kalan alanın alüvyon zemin olması nedeniyle dolgu zemin uygulaması yapılacağını belirten İMO Başkanı Oğuz, ''Durum böyle olunca inşaat maliyetleri artacak. Kesinlikle kazık temel diye tabir ettiğimiz derin temeller uygulanacak. Bu da 20 metre derinlik demek. Bu durum inşaat maliyetlerinin artmasına ve malzemeden çalınmasına neden olacak. Bunun sonucunda da kontrolsüz ve denetimsiz yan yatan ve pizza kule diye tabir ettiğimiz binalar ortaya çıkacak. Biz yeni pizza kuleleri istemiyoruz. Mühendislik buna karşı çıkıyor. Bunlar yapılırsa astarı yüzünden pahalıya gelecek'' dedi.

Editör: TE Bilisim