Ticaret Bakanlığı, sosyal medya etkileyicilerinin yasal, etik ve sorumlu bir şekilde faaliyet göstermelerini sağlamak amacıyla eğitimlerini sürdürüyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle başlatılan “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı”nın ikincisi 9 Ocak 2025 tarihinde gerçekleştirilecek.
İlk Eğitim Başarılı Bir Şekilde Tamamlandı
Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı, 25 Kasım 2024 tarihinde İstanbul Ataşehir’de Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı'nın hizmet binasında düzenlendi. Gün boyu süren bu eğitim, 70 sosyal medya etkileyicisinin katılımıyla gerçekleşti.
Eğitime katılan ve başarılı olan etkileyicilere katılım belgeleri takdim edildi, bu kişilerin isimleri Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayımlandı.
9 Ocak 2025’te Yeni Bir Eğitim Dönemi Başlıyor
Eğitim programının ikincisi, 9 Ocak 2025 tarihinde yapılacak. Program, 2025 yılı boyunca 2 ayda bir düzenlenmeye devam edecek. Eğitime, 100 bin ve üzeri takipçiye sahip sosyal medya etkileyicileri katılım gösterebilecek.
Eğitim Programı
Bu eğitimde katılımcılara; tüketici hakları ve sosyal medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler, sosyal medya paylaşımlarında dikkat edilmesi gereken yasal ve etik kurallar, Reklam Kurulu’nun yapısı, işleyişi ve örnek kararları, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından sosyal medya faaliyetlerinde vergilendirme ve yasal yükümlülükler, pazarlama iletişiminde etik ve yasal kurallar, sorumlu reklamcılık ilkeleri ve telif hakları ve kişisel verilerin korunması anlatılacak.