Şişli İlçe Tüketici Hakem Heyeti, Enes Malik Saran'ın dilekçesinde belirttiği talebi değerlendirdi. Saran, 2021 yılında satın aldığı iPhone 13 Pro model telefonunda meydana gelen ses sorununu gidermek için Apple yetkili servisine başvurduğunda, yaklaşık 12 bin TL gibi yüksek bir ücret talep edildiğini belirtti. Ancak Saran, ürünün garanti kapsamında olduğunu ve sorunun kullanıcı hatası kaynaklı olmadığını vurguladı. Bu nedenle, telefonun ücretsiz olarak tamir edilmesini talep etti.

Tüketici Hakem Heyeti, başvuru sahibinin talebini kabul ederek ürünün ücretsiz olarak onarılmasına karar verdi. Ancak Apple, bu kararı uygulamayarak icra takibi ile zorlanmak zorunda kaldı. İstanbul 19. İcra Müdürlüğü tarafından düzenlenen haciz tutanağında, alacaklı Enes Malik Saran ve borçlu Apple Teknoloji Şirketi olarak belirtildi.

Antalya Emniyeti'nden günübirlik tesislere sıkı denetim Antalya Emniyeti'nden günübirlik tesislere sıkı denetim

Icra Yoluyla Telefonunu Tamir Ettirdi2

Avukat: 'Tüketici Haklarına Sahip Çıkın'

Enes Malik Saran'ın avukatı A. Üsame Ceran, müvekkilinin yaşadığı durumu şu şekilde özetledi: "Müvekkilim, 2021 yılında Apple'dan aldığı cihazda 2023 yılında arıza meydana geldi. Garantisi devam eden cihaz için yetkili servis, ücret talep etti. Ancak kullanıcı hatası iddiasıyla bu ücret talep ediliyor, fakat gerekçe sağlanamıyor. Tüketici Hakem Heyeti'nin kararı ücretsiz onarım yönündeydi ve bu kararı uygulamayan Apple'a icra takibi başlattık. Vatandaşların tüketici haklarını savunmaları önemlidir. Hukuki yollarla haklarını aramaktan çekinmemeliler."

Icra Yoluyla Telefonunu Tamir Ettirdi

Editör: Kardelen Özdemir