Antalya'nın Kepez ilçesi Duraliler, Şafak ve Ünsal Mahallerinden geçen Antalya Batı Çevre Yolu, 2017 yılında hizmete girdi. Birçok noktada kızılçam ormanlarının içinden geçilerek yapılan 6 şeritli çift yönlü yol, kent trafiğini de ciddi ölçüde rahatlattı. Özelikle ağır vasıta araçların yoğunlukta kullandığı yol, kazaların da azalmasını sağladı. Karayolları'nca, ormana insan giriş çıkışını azaltmak hem de yangın tehlikesini önlemek amacıyla yol boyunca karşılıklı örgü tel çekti. Çekilen teller yola herhangi bir canlı geçişini engelliyor ve olası bir kazayı önlüyordu.
Ekiplerin bin bir zorlukla çektiği teller, son dönemde kişi veya kişilerce parça parça sökülüp götürüldü. Tellerin ardından bazı bölümlerde demir direklerin götürülmeye başlandığı görüldü. Yolun Kepez varyanta yaklaşan yerlerinde ne tel nede direklerin yerinde olmadığı gözlemlendi. Tellerin çalınmasıyla birlikte, ormanlar tehlikeye açık hale gelirken, yola çıkabilecek hayvanlar da trafik kazasına davetiye çıkarmaya başlayacak. Bölge sakinleri tellerin 3 yıldır çalınmaya başladığını özelliklede son bir yıldır neredeyse tel kalmadığından yakındı. Emniyet ekiplerinin bölgede ara ara devriye atmasına rağmen, tel ve direklerin gece çalındığı üzerinde duruluyor.
Antalya Batı Çevre Yolu
Antalya Batı Çevre Yolu, kentin trafik yükünü azaltmak ve ulaşım hizmetlerini uluslararası standartlara ulaştırmak amacıyla 8 yıl önce hizmete açıldı. Şehrin doğusu ile batısı arasındaki ilçelerle bağlantı sağlayan yol, transit geçişle şehir içi trafiğini ayırmış; 17,8 kilometre uzunluğundaki mevcut çevre yolunu 4,1 kilometre kısalttı.