Türkiye’de motosiklet kullanımının en yoğun olduğu illerin başında yer alan Antalya’da, ölümlü kazaların yüzde 60’ını da motosiklet kazaları oluşturuyor. Bariyer kaynaklı meydana gelen kazalarda ise çok sayıda motosiklet sürücüsü hayatını kaybetti. Son olarak geçtiğimiz 14 Şubat tarihinde Kumluca ilçesinde, polis memuru Cuma Şimşek, motosikletiyle bariyere çarpması sonucu hayatını kaybetmişti.
Birkaç gün önce kentteki motosiklet sürücüleri, kazalarda ciddi yaralanmalara neden olan mevcut bariyer sistemine tepki göstererek, karşılaştıkları riskleri en aza indirmek ve güvenliği arttırmak amacıyla motorcu dostu bariyerler istedi.
"Denetim Yılı"
Antalya Valisi Hulusi Şahin, İl Emniyet Müdürlüğü'ne tahsisi yapılan 25 motosikletin teslim töreninde, motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmalara neden olan mevcut bariyer sistemiyle ilgili açıklamada bulundu. 2025 yılını denetim yılı ilan ettiklerini belirten Vali Şahin, kentte yüzde 60 seviyelerinde olan motosiklet kazalarındaki ölüm oranını düşürmek için ciddi çalışmalar yapacaklarını bildirdi.
"Destekliyoruz"
Kısa süre önce Kumluca’da motosiklet kazasında polis memurunun hayatını kaybettiğini hatırlatan Vali Şahin, “Kaza olan bölgede motosiklet dostu bariyerlerin bir bölümünü karayolları yapmıştı. Bir kısmı kalmıştı tamda orada o kaza meydana geldi. O noktanın da çalışması yapılıyor. Karayolları ile irtibat halindeyiz. Motosiklet dostu bariyer çalışmasını bizde destekliyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü ve Karayolları Bölge Müdürlüğümüzle beraber çalışıyoruz. Olabildiğince en kritik noktalarda bu motorcu dostu bariyer çalışmasını arttıracağız” dedi.
"Olumlu Gelişme"
Antalya’da motosiklet tutkunu ve Hayat Motorcuya Güzel Programının yapımcısı İsmail Biçer, Vali Şahin’in açıklamalarının kendileri için sevindirici olduğunu bildirdi. Motorcu dostu bariyerin Antalya’dan Kaş’a, hatta şehir içinde bariyer olan her noktaya yapılması gerektiğini belirten Biçer, kazanın yer belirlemediğini ifade etti.
"Tüm Bariyerler Motorcu Dostu Olmalı"
Motorcu dostu bariyerin yola herhangi bir canlı ve başka malzemelerinde geçişini engellediğini dile getiren Biçer, “Sadece virajlı değil, düz yola bile motorcu dostu bariyer yapılmalıdır. Çünkü kaza nokta seçmez, yer belirlemez. Bizim kaportamız vücudumuz. Biz her zaman motosiklet sürücülerinin güvenli ve dikkatli bir sürüş yapmalarını istiyoruz ama bizden başka etkenler de var. Tüneller, alt geçitlerdeki bariyerler ölüm saçıyor. Bazı alt geçitlerde bariyer yerine tel takılmış durumda. Onların ya kaldırılmasını yada korunaklı hale getirilmesini istiyoruz” dedi.