Çeyrek asrı aşkın fuarcılık tecrübesiyle sektörü Antalya'dan dünya pazarlarıyla buluşturan ANFAŞ - Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi, FoodProduct – Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı'nın kapılarını 31'inci kez açmaya hazırlanıyor. Fuarın, 300'ün üzerinde katılımcıyı, yurt içinde 70 il ve yurt dışında 50'den fazla ülkeden 40 binin üzerinde profesyonel ziyaretçiyle bir araya getirmesi planlanıyor.
28 - 31 Ocak 2025 tarihinde ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilecek 31. Anfaş FoodProduct - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nın tanıtım toplantısı Antalya Gazeteciler Cemiyeti’nde (AGC) düzenlendi.
ANFAŞ Yönetin Kurulu Başkanı Ali Bıdı, fuarı 13 bin metrekare net bir satışla doldurduklarını kaydetti. Fuarın her yıl büyüdüğünün altını çizen Bıdı, "Antalya, Türkiye’nin ikinci büyük fuar şehridir. Fuarlar ekonomiye ciddi katkı sağlıyor. Almanya bu fuarların kaymağını yiyor. Köln’de belediyeler fuarın maliyetini üstlenirken, biz de ise tam tersi. Fuarları yapma maliyeti çok ağır olduğu için belediyeler bunu yapıyor. Fuar anında otel fiyatları Almanya Köln’de yükseliyor. Bu fırsatçılık değil arz talebe göre değişiyor. ANFAŞ'a 30 yıl önce ATSO, ABB ortak olmuş; yüzde 20 kamuda, yüzde 80’ini ise işadamlarında. Şu ana kadar hiçbir katkı payı almadık. Bu fuarımızı büyütmeye çalışacağız. Uluslararası bir marka olduk” diye konuştu.
2026 yılında dünyanın en büyük gıda fuarlarından Anuga’nın da olacağını kaydeden Bıdı, “Bu fuarlara sahip çıkalım. Burası Ali Bıdı, Hasan, Hüseyi’nin değil bu fuar şirketi Antalya’nındır. Antalya dünyaya açılan kapıdır. 300 firmamız katılıyor, 1000 marka olacak. Kazandığımız paraların yüzde 40’ı ancak bize kalıyor. Alım heyetleri getiriyoruz. Firma para kazanamazsa ertesi yıl fuara katılmıyor. Alıcılar ayağımıza geliyor. Otel, uçak paralarını ödüyoruz. Alıcı ile satıcıyı buluşturuyoruz” diye konuştu.
ANFAŞ’ın imar sorununun bu yıl çözeceklerinin altını çizen Ali Bıdı, “30 yıl önce birinci bölüm yapılmış. Eski evrakları bulmak, SSK’dan borçları temizlemek süreç alıyor. Son aşamaya geldik. Bir iki ay içinde onayı aldığımız zaman eski binaya, yeni binaya sprinkler takacağız. Binamızın yeniden ölçümleri yapılıyor, deprem yönetmeliğine göre hepsi sağlam. Bu sene iyi haberi vereceğiz. Yüzde 100 para giriyor ama yüzde 60 gider. Geçen yıl 8 milyon avro kredi aldık. Eski binanın çatısı 30 yıl önce yapıldı, onu yeniledik. Antalya’nın değil Türkiye’nin sayılı fuarıyız” açıklamasını yaptı.
'Ucuz, Pahalı' İddialarına Sert Yanıt
Fuar alanının isteyene ucuz, isteyene pahalı verildiği yönündeki söylemleri sert bir dille eleştiren Bıdı,“İsteyene ucuz, isteyene pahalı da veriyor değil. Yönetim Kurulu kararı var. Buranın bir anayasası var kimseye ayrıcalık yapmıyoruz. Pahalı bulup, İzmir’de gideceğim diyor. Git kardeşim orada, belediye karşılıyor. Eleştiriler bize enerji verecek” ifadelerine yer verdi.
Fuar Alanı Tepkisi
EXPO 2016’nın yeni bir fuar alanı yapılması yönündeki talepleri değerlendiren Ali Bıdı, “Bir yazıyı okudum. Ticaret Odası Başkanımızın yazısını okudum. Orası 1 milyon 100 bin metrekare bir arazi. Herhangi bir şekilde yanlış anlaşılmasın, başkanımız burasını, turizm alanı, fuar alanı olarak kullanabiliriz, diyor. Burasını bir dolduralım. Orada bir fuar olursa biz ANFAŞ’a kilidi vuralım. Hayırlı işler hacı abi diyip, dükkanı kapatırız. Burası da fuar alanı olarak etkinliğe devam eder. İkinci bir fuar şirketi kurulunca orası ne kadar, burası ne kadar faydalı olur bakacağız göreceğiz. İzmir’den gelecek firmalara yüzde 50 destek veriliyor, İzmir Ticaret Odası'nca. Bizim ticaret odası, bizden aldığı paraları buradaki katılımcılara destek verebilir. Şu ana kadar gelmiş geçmiş ticaret odası başkanları hiç yardım etmedi. Burası öyle ya da böyle yolumuza devam edeceğiz. Bir başarı hikayesi yazacağız. Orada bir fuar alanı yapılırsa iyi olmayacaktır. ANFAŞ zaten dolduramıyor. 40 bin metrekare kapalı alanımız var. Net 25 bin metrekaresini dolduramadık. 3-4 fuarı bir araya getirirsen ancak doluyor. Antalya’da fazlasıyla bir alan var, orası bir fuar alanı düşünülüyorsa, biz bunu tasvip etmiyoruz” ifadelerine yer verdi.
40 Bin Ziyaretçi Bekleniyor
Satış Müdürü Cüneyt Karakaya da, 17 bin metrekarede yapılacak fuara 300 firma ve 1000’in üzerinde markanın katılacağını bildirdi. Bu yıl 40 binin üzerinde ziyaretçi beklediklerini kaydeden Karakaya, 9 bin tesise ulaştıklarını ve davetiye gönderdiklerini belirtti.
ANFAŞ Ulusal Uluslarası Fuar Direktörü Oğuz Evler ise, “Ekonomik kriz olduğu halde güzel bir çalışma oldu. Antalya paha biçilmemiş elmas bir yerdir. İstanbul’dan sonra büyük bir markadır. Fuar konusunda hedefimiz önümüzdeki yıllarda tek ANFAŞ içinde değil, Antalya için, çevre için, oteller için sezon dışı zamanlarda festivallerle canlandırmaktır. Fuarlar sadece stant açma değil, şov zamanıdır” ifadelerine yer verdi.
Esnafa Katkı
Genel Başkan Vekili Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) Başkanı Adlıhan Dere, fuara ülke genelindeki tüm birlikleri davet ettiklerini duyurdu.
Fuarın yapıldığı şehre katkı verdiğini dile getiren Dere, “300’e yakın firma, 1000’e yakın marka var. Biz onların alıcısıyız ama ziyaretçisi de olması gerekir. Gelenler, otellerimizde kalıyorlar, hediyelik eşya alıp, lokantalarımızda yemek yiyip bir katma değer sağlıyor. Antalya’nın tarım, turizm ve bir fuar şehridir. Bu fuarlarda hem esnaf hem zanaatkarlar kazanacak” dedi.