Ulaştırma Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) çatısı altında istihdam edilen hava trafik kontrolörlerinin hak talebi nedeniyle inisiyatif almadan çalışma (İAÇ) kararından en çok etkilenen kıyı kenti Antalya oldu. Hak arayışlarında protesto ve iş yavaşlatma eylemi olmadan sürdürdüklerini söyleyen (Hava Trafik Kontrolörleri ve Diğer Ulaştırma Çalışanları Sendikası) HTK-SEN Yönetim Kurulu, İAÇ kararının 5 Ağustos 2024 tarihine kadar uzatıldığını duyurdu. Antalya hava sahasında yaşanan gerginliğin ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy Antalya’da bir araya geldi.

Toplantı

SEFER AZALDI RÖTAR PATLADI

İAÇ kararının ardından etkinin en çok Antalya ve Sabiha Gökçen Havalimanlarında hissedildiği ve uçuşların yavaşlamasının birçok olumsuz etki oluşturduğu, günde ortalama 45 uçak inebilecekken bu sayının 30’lara düştüğü kaydedildi. Yaşanan hava krizi sonucunda uçak başı 7-8 dakikalık bir kayıp yaşandığına ve bunun mali yükünün çok fazla olduğuna dikkat çekildi. Özlük hakları ve çalışma koşulları bakımından iyileştirme talep eden hava kontrolörlerinin İAÇ kararının ardından seferler azalırken, rötarlar patladı. Peş peşe yaşanan aksaklıklar Antalya’da havayolu şirketlerini ve yolcularını karşı karşıya getirdi. Gerilimin tırmandığı Antalya’da çözüm arayışı sürerken yaşanan aksaklıkları AKP kendi içinde 'devlete şantaj' olarak değerlendirdi. Erdoğan’ın “Bu işi ivedilikle çözün, gereken neyse onu yapın, sorumluları hesaba çekin” demesinin ardından Abdulkadir Uraloğlu ve Mehmet Nuri Ersoy Antalya’da toplantı gerçekleştirdi.

Otoyol Projesi 2 Small

UCUZ KREDİ ARAYIŞI MAĞDUR ETTİ

Abdulkadir Uraloğlu ve Mehmet Nuri Ersoy Antalya’da, Antalya Valisi Hulusi Şahin, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve ilgili katılımcılar ile Antalya İli Karayolu Yatırımları Değerlendirme Toplantısı gerçekleştirdi. ‘Antalya Havalimanı’ başlıklı toplantıda Havayolunda meydana gelen kriz değerlendirilirken, Limak Şirketi’nin ucuz kredi bulamadığı gerekçesiyle Antalya-Alanya Otoyolu projesine başlamaması kriz konuları arasında yer aldı. 16 Aralık 2023 tarihinde gerçekleşen ihalede yap-işlet-devret modeli ile yapılacak olan otoyol projesinin ihalesini Limak İnşaat, 76 milyar 698 milyon 550 bin 661 TL'ye kazanmıştı. Gerçekleşen toplantıda, yılan hikayesine dönen otoyol projesinde tek bir çivi dahi çakmamış olan Limak Şirketi için ne gibi yaptırımların uygulanacağı merak konusu oldu.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde Yeni Atamalar... İşte o isimler Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde Yeni Atamalar... İşte o isimler

Muhabir: Dilan ANDIÇ