TÜRSAB Yurtdışı Temsilci Hüseyin Baraner, 2018 yılının Almanya’daki Türkiye müdavimlerinin geri dönüş yılı olacağını iddia etti. Baraner, Almanya’daki bütün tur operatörlerinde Türkiye ile ilgili rezervasyonlarda 2017 yılına nazaran ortalama yüzde 21 oranında bir artış olduğunu kaydetti.

 


Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yurtdışı Temsilci Hüseyin Baraner, Akdeniz GERÇEK’e yaptığı açıklamada 2018 yılının Almanya’daki Türkiye’nin müdavimlerinin geri dönüş yılı olacağını iddia etti. Aralık ayı itibariyle Almanya’daki bütün tur operatörlerinde Türkiye ile ilgili rezervasyonlarda 2017 yılına nazaran ortalama yüzde 21 oranında bir artış olduğunu kaydeden Baraner, şöyle konuştu: “Bu artış kimisinde yüzde 35 kimisinde ise yüzde 10 civarında. Bu çok önemli bir artış. Özellikle başta Side olmak üzere, Kundu ve Alanya’nın eski müşterileri yeniden Almanya’daki seyahat acentalarına gelip, tanıdığı otelde tekrar tatil yapmak istediğini söylüyor. Rakamlar böyle söylüyor. Geçen sene Türkiye Almanya’da kötü satıyordu, şimdi iyi satıyor. 2018 yılı, Almanya’daki Türkiye’nin müdavimlerinin geri dönüş yılı olacak.”

Netflix Platformdan GTA Oyunlarını Kaldırıyor Netflix Platformdan GTA Oyunlarını Kaldırıyor

 

HERKES TÜRKİYE SATACAK

“Almanya’daki toplam 9 bin 600 seyahat acentasıyla yaptığımız görüşmelerden çok olumlu izlenimler aldık. Gelecek aylarda herhangi bir beklenmedik bir sorun yaşamazsa bu yüzde 21’lik oranın daha da yükseleceğini görebiliriz. Bu kesinlikle sürpriz olmaz. Çünkü satışlar iyi gitti mi, otomatik adeta domino taşı etkisi gibi herkes Türkiye satmaya başlayacak. Müşteriler birbirini etkilemeye başlayacak. Türkiye lehine çalışan bir olay daha var o da artık Suriye ve mülteci olayının Soçi anlaşmasından sonra tehlike olarak görülmemesi ve tamamen gündemden kalkmasıdır. Hatta ilk mülteciler Almanya’dan yavaş yavaş geri dönmeye başladı. Dolayısıyla Türkiye’den de geri dönüşler olacaktır.” 

İspanya ve Yunanistan

SINIFTA KALDI

 

Baraner, Türkiye yerine İspanya ve Yunanistan’a giden müşterilerin Türkiye’ye geri dönmeye başladığını hatırlatarak, “Çünkü buralara giden Almanlar hiçbir anlamda beklediklerini alamadılar. Bu iki ülke de bunu kötüye kullandı. Hem çok yüksek fiyattan sattılar hem de beklenen kaliteyi veremediler. İşte Almanlar bu sebepten dolayı şimdi Türkiye’ye geri dönüyor. Özellikle küçük Türk seyahat acentaları ve orta boyutlu tur operatörleri Side’de, Alanya’da, Kemer’de, İstanbul’da Türkiye’yi satabilmek ve yeniden ayağa kaldırmak için çok çalıştı, çok uğraştı. Bu sadece tur operatörlerinin başarısı değil. Türk-Alman turizmi dediğimiz zaman iki tarafta 100 bin aktif çalışan insan var. Bu 100 bin kişiden biri de benim” dedi.

 

 

+++++++++++

 

TÜRKİYE’NİN ADI UCUZ KELİMESİYLE

AYNI CÜMLEDE BİLE GEÇMEMELİ

 

Türkiye’nin artık ucuz kelimesiyle aynı cümlede adının bile geçmemesi gerektiğini kaydeden Baraner, “Sonuç olarak önümüzdeki yıl için Alman pazarında gerçek bir diriliş yaşanacak. Bu dirilişi yakaladıktan sonra biz kesinlikle arkasını getiririz. Benim herkesten bir ricam var; buna bakanlar, valiler, belediye başkanları ve otelciler de dahil. Ülkemiz dünyanın en önemli ve en yüksek standartta hizmet veren turizm pazarı ancak üzerimizdeki ‘ucuz’ algısını artık dile getirmekten vazgeçmemiz lazım. Çünkü bu kaliteyi biz belirli bir fiyat üzerinden ayakta tutabileceğimizi hem müşteriye, hem tur operatörlerine, hem de seyahat acentalarına yavaş yavaş işlememiz lazım. Turistlerin yanlış yönlendirilmesine izin vermememiz lazım. Turistlere bu işin bir maliyetinin olduğunu çok iyi anlatmamız lazım. Biz bunu iyi anlatırsak müşteri kabul ediyor” diye konuştu.

 

DÜŞÜK FİYATLA TATİL

YAPILACAK ÜLKE DEĞİLİZ

 

Türkiye’nin dünyanın en önemli turizm yatırımlarının yapıldığı 5-6 ülke arasında yer aldığını ifade eden Hüseyin Baraner sözlerini şöyle sürdürdü: “Tur operatörleri de Türkiye’den para kazanmak istiyorsa bu fiyatlarla olmayacağı iyi bilmeli. Onlarda yavaş yavaş fiyatlarını aşağı çekerek bize destek olmalıdırlar. Seyahat acentaları da ne kadar pahalı satarsa o kadar komisyonunu arttırmış oluyor. Dolayısıyla dünyanın en önemli turizm yatırımının yapıldığı 5-6 ülke arasında yer alan Türkiye, bu kadar düşük fiyatlarla tatil yapılacak bir ülke değil. Bunu herkesin iyi anlaması lazım. Ancak piyasada ucuzcu, fırsatçı bir takım şirketler var. Bunlar da büyük bir sorun. Hep fiyat kırmaktan başka bir şey bilmeyen adamlar var. Artık Türkiye’nin ucuz kelimesiyle aynı cümlede adının bile geçmemesi lazım.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

 

 

 

 

 

Editör: TE Bilisim