Okulların
tatile girmesi ve sınavlarının tamamlanmasıyla birlikte yerli turistlerin
önünde tatil planlarını gerçekleştirmek için bir engel kalmadı. Aileler,
çocuklarının ve kendilerinin yıl boyunca yaşadığı sınav ve iş stresinden
uzaklaşmak için otellere akın etti. Pandemi nedeniyle de vatandaşların tatile
hasret kaldığını belirten Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve ALTİD Başkanı
Burhan Sili, “Haziran ayının ortasından itibaren otellerdeki doluluk oranları
son 3 yılın en yüksek seviyelerine ulaştı. Yerli turistler bölgemizdeki her
cebe, her bütçeye uygun tatil olanakları sayesinde pandeminin etkilerini
üzerlerinden atabilecek” şeklinde konuştu.
“TEMMUZ OTELLER TAM KAPASİTE”
Temmuz ayı
rezervasyonlarının tükenmeye başladığının altını çizen Sili, “Haziran ayında
otellerin tamamı dolmasa da, Temmuz ayında tatil bölgelerinde oteller yüzde 100
doluluğa ulaşacak. Şu anda önümüzdeki ay için yapılan rezervasyonlar ile
otellerde boş yer bulmak zorlaştı. Tatile Temmuz ayında gitmek isteyen ve
rezervasyon yaptırmayan vatandaşlar otellerde yer bulma sorunu yaşayabilir.
İnternet web siteleri üzerinden rezervasyon yaptıracaklar vatandaşlarımız
mutlaka güvenilir siteleri tercih etmeliler” dedi.
“AVRUPA’NIN TERCİHİ TÜRKİYE”
Pandemi
öncesi döneme göre yabancı misafirlerin Türkiye’ye daha fazla talep göstermeye
başladığını söyleyen Sili, “Özellikle İngiltere ve Avrupa’nın rezervasyonları
pandemi öncesine çok ciddi oranda artış gösterdi. En çok rezervasyon yapan
ülkeler ise İngiltere, Almanya, Polonya ve Hollanda oldu. Önceki yıllara
kıyasla tatil için ülkemizi az tercih eden Asya ve Amerikalı turistlerin
rezervasyonları da artış gösterdi” diye konuştu.
“2022’DE 42 MİLYON TURİST HEDEFİ”
Kültür ve
Turizm Bakanlığı’nın 2022 yılı turizm hedefinin 42 milyon turist, 35 milyar
dolar olduğunu hatırlatan Sili, “Bu hedef fazlasıyla aşılacak gibi duruyor.
Türkiye’nin turizm çeşitliliğinin reklamları dünya çapında 200 ülkede yapılıyor
ve devam edecek. Tanıtım ve reklam anlamında hem sosyal medyada hem de yerinde
çalışmalar çok fazla. Türkiye’nin güzelliklerini görenler zaten
rezervasyonlarını yaptırıyor” ifadelerini kullandı. İHA